10 Şubat 2012 Cuma

Kuzu gerdan

Ben yemem yazık ya dediğin bişeyi eşin isteyince eşşek gibi pişiriyomuşsun.
Yazık olm ya biz otla da beslenebiliriz ki :(
Benim sevgilim gerdan üstüne parmaklarıyla beslendi.Oldukça beğenildi ev halkı tarafından.Bense kapuska yedim.:/
Sadece zaman gerekiyor.Uğraştırıcı bir kısmı yok..
İyice yıkadığımız,taze çektiğimiz karabiber,kekik ve toz biberle geceden marine ettiğimiz gerdanları 1-2 çay bardağı su koyduğumuz düdüklü tenceremizin dibine diziyoruz.Sıfır yağ koyuyoruz zaten gerdan yeterince yağlı.Üstüne isterseniz soğan sarımsak dizebilirsiniz.Ben soğanları közlenmiş olarak servis edeceğimden bütün sarımsak ekledim.Zaten eriyorlar etin içine karışıyor lezzeti.Son olarak kapağını kapıyoruz ve ocağa koyuyoruz.Burada püf nokta en küçük ocağın ,en kısık atesinde pişirmek.Ortalama 2 saat kadar kısık ateste düdüklüde pişiriyoruz.Çıkan kokudan anlarsınız zaten piştiğini.
Ben yanına nar ekşili soslu közlenmiş soğan ve ızgara hellimlli yeşil salata ile servis ettim.Soğanları folyolayıp fırınlıyoruz.Salata bildiğimiz yeşil salata zaten, üzerine ızgara tavada sotelenen hellim peynirler ekleniyor o kadar. Kuzu eti sevenlere afiyet olsun.







P.S.:Suyunu kendiniz ayarlayın.Sonra aman yandı aman tuttu vay efendim 1 çay bardağı demiştin olmasın beybiler.

5 yorum:

Mathilda dedi ki...

Daha yeni birine kuzu yiyenlerin boğazında kalsın diyordum lol, bunu görmem tuhaf oldu. bu noktada ayırım yapmak durumundayım :/ tamam ersan'ınkinde kalmasın ama yemeyin ya dana yiyin yaşlı dana.

Sémy dedi ki...

Yemesinler bence de.Gerçi ben bi süre gözyaşı döktükten sonra bi kuzunun gerdanı olamayacağına karar verdim bence koyundu.Kuzu diye adı kalmış.Ama yaşlanınca ninemizi kesip yemediğimize göre onu da yememeliyiz bence.Otla beslenebiliyoruz olm biz.Bu bencillik neden? bırak o da yaşasın işte.. sütünden, tüyünden, hadi gücünden de yararlan.Amaan...
O değil de benim yazacağım yemek blogu da ne olur tam böyle olur :)))

Mathilda dedi ki...

ahahaha kuzunun gerdanı :D
ya o değil de köpekler etçil onu napıcaz :(

Sémy dedi ki...

onların doğası öyle yaşamak için gereksinimleri bu bizim öyle mi zevk için ava çıkan bi türüz:(

Adsız dedi ki...

av doğru yapıldığı taktirde türlerin sağlıklı hızlı üremesini sağlar ve popülasyonu arttırır. Örneğin bir yaşlı hayvanın avcı tarafından avlanması yaşlığı hayvanın hüküm sürdüğü alanın ve dişilerin genç nesillere kalması ile daha hızlı üreyerek popülasyon artışına sebep olur....